۱۳۹۴ فروردین ۱۷, دوشنبه

دکتر ملکي "حکومت اصولا به هيچ وجه به طرف حقوق مردم نمي‌رود




دكتر محمد ملکي: در بحث هسته‌اي بحث حقوق بشر جا مانده است!
 عليرغم اينکه ايران و چين در اعدام نسبت به ساير کشورهاي جهان در سال ۲۰۱۴ پيشتاز بوده آند، دکتر محمد ملکي، از بانيان کارزار لغو مجازات مرگ، در مورد افزايش اعدام‌ها در ايران به رسانه حکومتي روز مي‌گويد که حکومت بر ادامه اعدام‌ها هم اصرار دارد.
دکتر محمد ملکي، اولين رئيس دانشگاه تهران بعد از انقلاب ۵۷ و از بانيان کمپين لگام، بعد از گذشت دو سال از آغاز فعاليت آن مي‌گويد: " کارما براي کم‌کردن تعداد اعدام‌ها در ايران موفق نبوده و اجراي اين مجازات کماکان ادامه داشته است."
همزمان با فعاليت کمپين لگام، تعداد ديگري از سازمان‌ها و فعالان حقوق بشري و سياسي از قدرت‌هاي جهاني خواسته بودند تا در هر گونه گفتگو و مراوده‌اي با رژيم، موضوع حقوق بشر و به ويژه اعدام‌ها را در نظر بگيرند اما با اين حال مقامات حکومت اسلامي و طرف‌هاي مذاکره آن در گفتگوهاي مربوط به مساله هسته‌اي که در لوزان سويس جريان داشته، تاکيد کرده‌اند که در اين گفتگوها موضوع حقوق بشر مورد بحث قرار نمي گيرد.
به گفته دکتر ملکي "حکومت اصولا به هيچ وجه به طرف حقوق مردم نمي‌رود، يعني حقوق بشر را به رسميت نمي‌شناسد. چون مي‌داند و تجربه دارد که اگر مردم مقداري آزاد باشند و انتقاداتشان از حکومت را آزادانه طرح کنند، و اگر سوراخي ايجاد شود، به هيچ عنوان نمي‌توان جلو آن را گرفت. اين تجربه را از زمان شاه دارند."
آنطور که اين عضو کارزار لگام مي‌گويد مردم بايد با مبارزات خودشان با افزايش اعدام‌ها و مجازات مرگ مقابله کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر